شبکه ققنوس متشکل از پیوندهای میزبان‌ها، ناظران، ناشران، خدمات‌دهندگان و… مبتنی بر فناوری دفتر کل توزیع شده است که امکان عرضه و تبادل توکن‌ها­ و دارایی ­پایه را فراهم می‌آورد.

شرکت ارتباط فردا از زیرمجموعه‌های بانک آینده، هشتمین میزبان شبکه ققنوس شد.

شرکت تجارت الکترونیکی «ارتباط فردا» که در فهرست توافق‌های اصولی میزبانی شبکه ققنوس قرار داشت، پس از اخذ مجوزهای قانونی و فرآیندهای حقوقی به جمع میزبانان این شبکه پیوسته است.

بر این اساس؛ شرکت ارتباط فردا اکنون در فهرست میزبانان اصلی شبکه ققنوس قرار گرفته و همچون دیگر میزبان‌های این شبکه به شکل رسمی از تمامی اختیارات میزبانی برخوردار خواهد بود.

شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا از زیرمجموعه‌های بانک آینده، در زمینۀ توسعه و ارائه راهکارهای نوآورانه مبتنی بر فناوری در بخش مالی، همچنین کمک به تحول دیجیتال و پر کردن شکاف فناورانه بین خدمات مالى در کشور فعالیت دارد.

با پیوستن این شرکت به میزبانان ققنوس، تعداد میزبان‌های فعال این شبکه به هشت شرکت رسیده است. بر این اساس، ارتباط فردا از این پس در کنار هفت میزبان دیگر این شبکه یعنی «یکتا ققنوس پارس»، «داده‌پردازی پارسیان»، «داده‌ورزی سداد»، «بهسازان فردا»، «فناپ»، «تکنو تجارت» و «تک‌وست» در صف تراکنش‌های این شبکه فعال خواهد بود.

میزبان‌های ققنوس، متصدی تأمین زیرساخت پردازش این شبکه هستند. این مجموعه علاوه بر دسترسی به دفترکل، در تهیه بسته پیشنهادی تراکنش‌های قابل ثبت در دفترکل و همچنین سازوکار راستی‌آزمایی و رأی‌گیری برای ثبت تراکنش‌ها مشارکت داشته و در قالب ساختار بنیاد ققنوس، راهبری این شبکه را بر عهده دارند. همچنین؛ جذب و پذیرش ناشران و پشتیبانی و نظارت بر آن‌ها به عهده میزبانان است. ضمن اینکه هم‌زمان، خود می‌توانند به‌عنوان ناشر و سایر ارائه‌دهندگان خدمات عمل کنند.

شایان ذکر است که در حال حاضر، شرکت‌های «سنحاب»، «صندوق کارآفرینی امید» و «کیان دیجیتال» هم در فهرست توافق‌های اصولی بنیاد ققنوس برای عضویت در جمع میزبانان این شبکه قرار دارند.

نشست خبری رونمایی نسخه جدید سپیدنامه ققنوس  ۱ تیرماه ۱۴۰۱ در این مرکز برگزار شد.

میزبانان جدید در شبکه ققنوس

با افزوده شدن چهار میزبان جدید شامل شرکت‌‍‌های ارتباط فردا، کیان دیجیتال، صندوق کارآفرینی امید و سنحاب، تعداد میزبانان شبکه ققنوس به ۱۱ میزبان رسید.

ادامه مطلب

پلتفرم ققنوس

پلتفرم ققنوس به‌عنوان یکی از هفت نماینده برگزیده کشور ایران در فیوچرز استارز جیتکس و یکی از ایده‌های برتر مسابقه سوپر نوآ به‌منظور معرفی شبکه ققنوس، جذب ناشر و میزبان خارجی در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۱ حضور پیدا کرد.

ادامه مطلب

نمایشگاه صنایع هوشمند چین

بنیاد ققنوس به‌عنوان نماینده شبکه ققنوس، اولین و بزرگ‌ترین زیرساخت فناوری دفترکل توزیع‌شده در ایران، در پاویون کشور ایران در نمایشگاه صنایع هوشمند چین حضور یافت؛ در این نمایشگاه فناوری از خدمات و محصولات مبتنی بر شبکه ققنوس رونمایی شد.
ادامه مطلب

رویداد آنلاین اسناد تجاری دیجیتال با تکیه بر فناوری زنجیره‌بلوک به میزبانی بانک ملی ایران و با مدیریت شرکت یکتا ققنوس پارس برگزار خواهد شد.

رویداد آنلاین اسناد تجاری دیجیتال توسط شرکت ققنوس با حضور ۱۸ سخنران شاخص از بخش دولتی و خصوصی در روز چهارشنبه ۱۹ خردادماه برگزار شد و برگزارکنندگان رویداد، بیانیه‌ای را با محوریت استفاده از اقتصاد دیجیتال برای توسعه پایدار منتشر کردند.

ادامه مطلب

تغییرات نسخه 1.4 سپیدنامه ققنوس از نگاه دکتر ولی الله فاطمی

دبیر بنیاد ققنوس انتشار نسخه ۱.۴ سپیدنامه شبکه ققنوس و توکن پیمان را گامی بزرگ به سوی جهانی شدن و توسعه جغرافیای شبکه ققنوس و اصلاح ساختار ارزش‌گذاری توکن پیمان دانست.

ادامه مطلب

نسخه 1.4 سپیدنامه شبکه ققنوس و توکن پیمان

نسخه ۱.۴ سپیدنامه شبکه ققنوس و توکن پیمان به منظور حداکثر تطابق با ضوابط محلی و بین المللی در مورخ ۱۳۹۹/۹/۱ توسط بنیاد ققنوس با هدف تسهیل جذب ناشرین و میزبانان بین المللی و اصلاح ساختار ارزشگذاری و بازخرید توکن پیمان تصویب و منتشر شد. ادامه مطلب

سپیدنامه شبکه ققنوس و توکن پیمان به زبان انگلیسی منتشر شد.